Svrha projekta STEM u školama jest omogućiti osnovnim školama s područja županjske Posavine potrebna sredstva i opremu za uspostavljanje modernih STEM učionica, ulažući pritom u unaprjeđenje i razvoj vještina učitelja, te provodeći STEM aktivnosti za učenike, potencijalno darovitu djecu i učenike s teškoćama, a oslanjajući se na navedene unaprjeđene kapacitete. S obzirom kako većina učenika i učitelja dolazi iz ruralne, slabije razvijene sredine, gdje su prisutne teškoće u usvajanju STEM vještina kod učenika i učitelja, s potpunim manjkom aktivnosti koje uključuju nedostatak suvremene tehnologije, jednako kao i nedovoljno educirano i stručno osoblje, takvo trenutno stanje rezultira situacijom u kojoj su inovacije u školama gotovo nepostojeće (Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije). Stoga je utvrđena potreba za unaprjeđenjem i razvojem STEM vještina u OŠ „Josip Kozarac“ Soljani i školama partnerima na projektu: OŠ „Mare Švel-Gamiršek“ Vrbanja, OŠ „Franjo Hanaman“ Drenovci, OŠ „Ivan Filipović Račinovci, OŠ Mate Lovraka Županja i OŠ Ivana Kozarca Županja. S ciljem poboljšanja STEM vještina učitelja i učenika iz navedenih škola, modernizacijom infrastrukture i nabavom opreme koja će služiti za provedbu STEM aktivnosti, projektom se planiraju ostvariti izravni učinci podizanja razine IKT-a, poduzetništva i aktivnog poticanja participacije. Osim toga, neki od neizravnih učinaka koji se planiraju ostvariti provedbom projekta su razvijanje zajedništva i socijalnih vještina među učiteljima i učenicima, te poticanje učenja nenasilne komunikacije i uključivanje učenika u društveno koristan rad (volontiranje), ali i unaprjeđivanje čitalačke i informatičke pismenosti. Time bi se ujedno riješio problem otežanih socioekonomskih okolnosti u Vukovarsko-srijemskoj županiji, projektnom području gdje je razvijenost 75% manja od RH (I. skupina), a koja je osnivač prijavitelja i partnera na projektu. Stoga je važno ulagati u unaprjeđenje i razvoj kvalitete odgoja i obrazovanja u školama koje će sudjelovati u projektu. Time se prevenira rano napuštanje školovanja, te jača povezanost obrazovanja i osposobljavanja s tržištem rada, a ujedno i unaprjeđuju odgojno-obrazovni sustav i poduzetničke vještine važne za snalaženje u životu (Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije).